Araç alacaklar dikkat! kesinlikle kitap
Araç alacaklar dikkat. İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, yeni araç alacaklara değerli uyarılarda bulundu. Ertemel yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
“Araç sıfır km olmasına ve hatta direk bayiden alınmasına rağmen kaportada çoğunlukla fabrika tarafından yapılan ikinci boya işlemi gibi durumlarla sıklıkla karşılaşıyoruz. Bu işlem fabrikasyon da olsa uygulanan boya veya benzeri işlemlerdir. Ülkemizdeki araca yapılan satışlar aracın değerini etkilediği için sorun teşkil edebilmektedir.
Yine de vatandaşlarımızın kilometresi ve yaşı ne olursa olsun araç alımlarını ehliyet sahibi bir bayiden yaptırmalarını ve satış işlemi öncesinde TSE onaylı ve saygın bir ekspertiz merkezinde muayene ettirmelerini öneriyoruz. Çünkü tabi olduğumuz yönetmeliğe göre yetki belgesine sahip işletmelerden araç alımı yapılırken ekspertiz şartı aranmaktadır. Ayrıca yönetmeliğin satışından sonra zorunlu olan garanti koşulları ile müşterilerimiz bu anlamda garantili alışveriş yapmaktadır.
“FABRİKA OLDUĞUNU YAZMAK ZORUNDADIR”
Bayiden sıfır araç alınmasına rağmen böyle bir durumla karşılaşılırsa, işlemin fabrikasyon olduğuna dair bir yazı verilmesi faydalı olacaktır.
TÜKETİCİLER ARAÇ ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİ?
Ticari amaçla yeni araba almanın çok revaçta olduğu eski zamanlarda bazı bayiler haksız yere ekstra fiyat talep ediyor ya da aksesuar satmadan araç vermiyorlardı. Bu kamuoyunda sıklıkla gündeme gelen bir konuydu.
Bugün bazı bayilerin de benzer taleplerde bulunduğunu duyuyoruz. Ancak kapsamı genişleyen 6+6 yönetmeliğinin de etkisiyle ticaret amaçlı yani kayıt dışı ticaret amacıyla yeni araç alıp satan bireysel kullanıcıların yarısı taleplerini geri çekti. Bu nedenle talep eskisi gibi olmadığı için bu haksız uygulamalarda azalma oluyor.
Araçlara bayilerde aksesuar montaj işlemi yapılırken istemeden zarar verebilmektedir. Bu tür olumsuz durumlar olsa da sayı önemli değil. İşini gereği gibi yapan ve bu tarz aksilikler yaşayan işletmeler mutlaka durumu araç sahibine bildirmek ve iyi niyetle telafi etmek için bazı girişimlerde bulunmaktadır. Ancak böyle bir kazaya rağmen araç sahibine haber verilmemiş ve araç zarar görmüşse bu noktada etik olmayan bir çalışma prensibinden bahsedebiliriz.
Böyle bir durumla karşılaşılırsa işlem sırasında aracın hasar gördüğünün tespiti ve mümkünse raporlanması çok değerlidir.
Bu tür sorunlar yaşayan vatandaşlarımız alışveriş yaptıkları bayi ile durumu çözemezlerse konuyu bayiye bildirerek çözüm bulabilirler. Müşterilerin haklı olduğu durumlarda mutlaka bir analiz yolu aranacaktır. Ancak tüm girişimlerin karşılıksız kaldığı ve tahlil alamadıkları durumlarda vatandaşlarımız durumu yargıya taşıyarak tahlil talebinde bulunabilirler.